ליצמן נגד גפני: "יש לצאת לבחירות חדשות מיד"

אבי רבינא 2 Comment on ליצמן נגד גפני: "יש לצאת לבחירות חדשות מיד"

יו״ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן קורא לצאת לבחירות: "את הקואליציה המתפוררת של בנט-לפיד-ליברמן יש להסיר מהעולם ולצאת בהקדם לבחירות חדשות"

יעקב ליצמן צילום: פלאש 90
21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עימות ביהדות התורה: לאחר שיו"ר המפלגה משה גפני קרא להקים ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית, יו״ר הסיעה ח"כ יעקב ליצמן קורא לצאת לבחירות. "אני שב ומחזק את ח״כ עידית סילמן על עמדתה הנחרצת בסוגיית החמץ בפסח, והחלטתה החשובה לפרוש מהקואליציה בעקבות כך", כתב ליצמן. "כחבר בוועדת הבריאות הזדהיתי מאד עם דבריה הערכיים והנוקבים שלה כיו״ר הועדה. שיבחתי את עמדתה בפומבי, כי היו ניכרים דברי אמת".

משאל קול חי: מה דעתכם על המשבר הפוליטי, נתניהו, בנט ובחירות חדשות?

לדבריו "ההצהרה המתריסה והמיותרת של השר ניצן הורביץ נגד מניעת הכנסת חמץ בבתי חולים בפסח (ללא קשר להחלטה התמוהה של בג״צ) תוך שינוי מהנוהל הקיים במשך כל השנים, מעוררת חלחלה אצל כל מי שהמסורת היהודית חשובה לו בישראל.

מאחורי גבו של בנט: שקד, קארה ואורבך סיכמו לשתף פעולה

ליצמן הצהיר כי "את הקואליציה המתפוררת של בנט-לפיד-ליברמן יש להסיר מהעולם ולצאת בהקדם לבחירות חדשות".

כזכור, אתמול התייחס יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני לפרישתה של יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן וקרא להקמת ממשלה במיידי בידי "מי שהכי ראוי ויש לו הכי הרבה סיכוי". בימין הרימו גבה לנוכח נוסח הודעתו של גפני ממנה השתמע כי יתכן שיהדות התורה תתמוך במועמד אחר שאינו נתניהו. זמן קצר לאחר מכן מיהר גפני להבהיר כי לא זו הייתה כוונתו.

גפני כתב: "העבירו עלי לא מעט ביקורת על השיתוף פעולה הפרלמנטרי עם ח"כ עידית סילמן ואחרים, היו דברים שעשינו יחד כמו חוק 'איחוד המוקדים' שעבר אצלה בוועדה בקריאה ראשונה. בשיחתי איתה השבוע אמרתי לה שעם ישראל גאה בה על המאבק בנושא החמץ ואני שמח שעשתה את הצעד הזה. משיחותיי ומהכרותי היא לא האחרונה".

ח"כ אופיר סופר: "אפשר וצריך להקים ממשלה בכנסת הנוכחית"

"מנגד, האופוזיציה גם צריכה לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי ללא צורך בהליכה לבחירות", הוסיף יו"ר יהדות התורה.

דרעי: "כדי להקים ממשלה, אני מוכן למחול לליברמן"

זמן קצר לאחר מכן מיהר להבהיר: "מה שהתפרסם בשמי שכביכול אנחנו לא תומכים בנתניהו לראשות הממשלה אינו נכון". ל'קול חי' נודע כי עמדתו של גפני בעד הקמת ממשלה ונגד הליכה לבחירות התגבשה לאחר התייעצות במעונו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בהתייעצות במעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א בבני ברק

גם ח"כ אורי מקלב שהתראיין אתמול במהדורה המרכזית כאן ב'קול חי', קרא להקמת ממשלה במיידי. "אף אחד לא יודע מה תהיה תוצאת הבחירות, לכן אנחנו חושבים שיותר נכון להקים ממשלה אחרת בתוך הכנסת הנוכחית", נימק מקלב.

יש לציין כי העמדה לפיה יש להקים ממשלת ימין בכנסת הנוכחית ולא לצאת לבחירות, נחשבת לעמדה הרווחת באופוזיציה, למרות הסיכויים הנמוכים לכך בפועל. שורה של חברי כנסת מהאופוזיציה שהתראיינו מאז פרישתה של סילמן אתמול בבוקר – קראו להקמת ממשלה במיידי.

בשלושה סקרי מנדטים שהתפרסמו אמש (רביעי), לאחר פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, נמצא כי אילו הבחירות היו נערכות היום מפלגות האופוזיציה היו זוכות יחד ל-58 ואף 60 מנדטים ומפלגות הקואליציה יורדות ל-56 ובאחד הסקרים אף ל-54. עם זאת, באף סקר שנערך בשנתיים האחרונות לא זכה גוש נתניהו ל-61 מנדטים.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    זה סתם חוצפה זה לא נגד גפני אלא נגד מרן ראש הישיבה שהורה לגפני

  2. 1

    כשליצמן יצליח להביא את כל הציבור שלו לקלפי הוא יוכל לומר שצריך בחירות